top of page

ימי גיבוש וכיף

דברים שכדאי לדעת

יום

קל

20-50

משך הטיול

רמת קושי

כמות משתתפים

אתרי מדבר יוצרת עבורכם חווית שטח שונה ומיוחדת ובה מסעות מדבריים, טיולים בשילוב שירים ארץ-ישראליים, תכנון, הקמה והפקה של אירועים בשטח, וחווית ריחות, צלילים וטעמים...
טיולי ספארי | נגב | שפלת יהודה | גליל | אתרי מדבר
טיולים על גבי רכב ספארי

סידרת הטיולים הזו פוגשת את נופי הנגב במובן ה"סהרי" של המילה: בנתיבים קדומים ושבילי מדבר נידחים, רחוק ממקומות יישוב בתוככי ישימוני חולות, רכסים וואדיות, מצוקים ותהומות, האופייניים למדבריותינו. בתוך כך; מפגשים עם יושבי המדבר העתיקים, החל בנבטים וכלה בבדואים בני ימינו העוברים תהליכי הסתגלות לחיי המאה ה – 21.

גליל

אל כרמי הזיתים, נעצור לתצפיות נוף ונבקר בכפרים הדרוזים. נפקוד אתרי תרבות ומורשת, נפגוש תושבים מקומיים ונשמע על אורח החיים של הדרוזים במדינת ישראל.


שפלת יהודה

מהרי יהודה לחבל עדולם. אל כרמי היין של "טוסקנה בחבל עדולם" בדרך נעבור חבלי חורש ים תיכוני, נערוך תצפיות מרהיבות ונחלוף בסמוך לכרמי ארץ היין. נפגוש אומנים ונטעם יין ביקבי הבוטיק באזור.

 

יער יתיר

חוויה בלתי רגילה על גבי רכב ספארי בדרך נוף יער יתיר -  נעבור ליד שרידי כפרים יהודיים מתקופת המקרא והתלמוד, מאגר מים קסום ותצפיות נוף

 

נחל צין

נסיעה בנחל צין מהנחלים המרשימים בנגב בנסיעת הרפתקה נגיע אל אחד המעיינות הנסתרים והיפים בנגב.

סדנת ניווט | הדרכה | תומר כהנא | אתרי מדבר
פעילויות ניווט והתמצאות בשטח

עוד לפני האירוע נשלח אליכם צילום נוף ובו רמזים למיקום נקודת

ההתכנסות. לאחר הזיהוי, נתאם את שעת המפגש..

בתחילת הסדנא נקבל סקירה על כל המרחב, נקבל מפות ותצלומי אויר ונזהה את עצמנו בנוף, כמו כן נלמד בקצרה על קווי גובה תבליט ותכסית וכמובן הצפנת מפה. לאחר מכן נצא ל"מסע ניווט" ואיסוף נתונים ומידע תוך שימוש במפות טופוגרפיות,מיפוי קדום ותצלומי לוויין. המשימה תהיה לימוד השטח והכרות עם מרכיביו הטבעיים הארכיאולוגיים והחקלאיים לפרטיהם. במספר משימות לאורך המסלול תידרשו לעשות שימוש גם במצלמה ובאינטרנט באמצעות הטלפונים הסלולריים. משימות אלו קשורות לטבע ולנוף מסביבכם.

המשימה בנקודת הסיום תהיה לגלות אוצר חבוי מימיו של דוד המלך.

 

ניתן לסיים בארוחה פרוסה בשטח או במסעדה.

סדנת ניווט
bottom of page